Az Európai Bizottság által kedden nyilvánosságra hozott, a kínai elektromos járművekre vonatkozó szubvencióellenes vizsgálat végleges eredményére reagálva a kínai kereskedelmi szóvivő szerdán kifejtette, hogy Kína nem ért egyet az EU döntésével, nem fogadja el azt és pert indított a döntés ellen.

A szóvivő elmondta, Kína többször is rámutatott, hogy az EU-nak a kínai elektromos járművek ellen folytatott szubvencióellenes vizsgálata több szempontból nézve ésszerűtlen és nem megfelelő, igazából a „tisztességes verseny” nevében folytatott protekcionista gyakorlata a tisztességtelen versenyért, ezért Kína nem ért egyet a döntéssel és nem fogadja el a döntés eredményét. Kína továbbra is megteszi a szükséges intézkedéseket a kínai vállalkozások érdekeinek védelmére a Kereskedelmi Világszervezet vitarendezési keretében.
A szóvivő hozzátette, a kínai és az uniós technikai csapatok jelenleg a tárgyalások új szakaszában vannak, Peking reméli, hogy az EU konstruktív hozzáállással, a „pragmatizmus és kiegyensúlyozottság” elvével a lehető leghamarabb olyan megoldást találnak, amely mindkét fél számára elfogadható, hogy elkerüljék a kereskedelmi súrlódások eszkalálódását.
Október 29-én az Európai Bizottság bejelentette a szubvencióellenes vizsgálatok végét, és úgy döntött, hogy ötéves, végleges szubvencióellenes vámot vet ki a Kínából importált elektromos járművekre.
Az érintett kínai autógyártókra a következő adókulcsokat vetik ki:
·BYD: 17,0%
·Geely: 18,8%
·SAIC: 35,3%
A többi partnercégre 20,7%-os vám vonatkozik. A Teslára az egyéni felülvizsgálat iránti kérelmet követően 7,8%-os vámot vetnek ki. Az összes többi nem együttműködő vállalatot 35,3%-os vámmal sújtják.
2024. 10. 30.
(China Media Group)
(x)