Egyéb Hírek

Új eszközök, új gyártási technológiák révén kezdetét vette a kínai filmtechnológiai forradalom

A kínai filmszakmai online platform adatai szerint október 7-én 18:40-kor az idei nemzeti ünnep filmjeinek bevételei Kínában (beleértve az előzetes jegyértékesítéseket is) meghaladták az 1,7 milliárd jüant. Kína filmpiaca, sokszínű tartalmával és erős fogyasztói vitalitásával, a kulturális iparág erőteljes fellendülését mutatja.

Az új minőségű gyártás hatalmas lendületet adott a kínai filmipar digitális és intelligens átalakulásának. E tendenciára reagálva egy új generációs filmgyártási bázisok jelentek meg, amelyek a nemzetközi filmiparban is egyre nagyobb szerepet kapnak.

Az „A Writer’s Odyssey II” című filmben például a szereplők észrevétlenül mozognak a virtuális és a valós világ között. A lenyűgöző vizuális látvány nagymértékben támaszkodik a LED-es virtuális produkcióra és az AI-vezérelt arcfelismerő technológiára, ami jelentősen növeli a produkció hatékonyságát és a művészi megvalósítás pontosságát.

Ez példázza, hogy az új minőséget hozó eszközök hogyan alapozzák meg közvetlenül az ilyen magas színvonalú, vizuálisan intenzív filmek létrehozását, gazdagítva ezzel a piaci kínálatot.

A kínai nemzeti ünnep idején nemcsak a filmpiac élénkülése volt jellemző, de nyilvánvalóvá vált a kínai filmiparban zajló minőségi átalakulás is. Az új minőségű gyártás jelenti ennek az átalakulásnak a fő hajtóerejét.

2025-öt a kínai filmtechnológiai forradalom kezdetének tartják. A jelenséget meghatározó produkcióként a Ne Zha 2 című kínai film nemcsak a mozipénztári rekordokat döntötte meg, hanem a film és a technológia mélyreható integrációját is kifejezte, újabb lökést adva Kína film- és televíziós iparának minőségi fejlődéséhez.

(China Media Group)

2025. október 8.

(x)