Egyéb Hírek

Kína szolgáltatáskereskedelme új rekordot döntött, az export több mint fele tudásintenzív

Szeptember 11-én Pekingben, a Shougang Parkban rendezték meg a 2025-ös Kínai Nemzetközi Szolgáltatáskereskedelmi Vásár Fejlesztési Fórumát, amelyen bemutatták a „Kína Szolgáltatáskereskedelmi Fejlődési Jelentése, 2024” című kiadványt.

A jelentés szerint Kína a bonyolult globális helyzet ellenére is folytatta a magas szintű nyitást, és 2024-ben a szolgáltatáskereskedelem volumene először lépte át az 1 billió amerikai dollárt, amivel az ország a világ második helyén áll. A turizmus és más hagyományos szolgáltatások látványos növekedést mutattak, a „Kína-turizmus” pedig erős fellendülést jelez.

Sheng Qiuping kínai kereskedelmi miniszterhelyettes hangsúlyozta, hogy Kína szolgáltatáskereskedelme a minőségi fejlődés szakaszába lépett: 2012 óta a szolgáltatáskereskedelem éves növekedési üteme 6,7%, ami 1,7-szerese az árukereskedelemének. A tudásintenzív szolgáltatások aránya az exportban 38,5%-ról 52,2%-ra nőtt, amit az AI gyors fejlődése, illetve a kis- és középvállalatok globális versenyképességének erősödése is támogatott.

Long Guoqiang, a kínai Államtanács Fejlesztési Kutatóközpontjának elnökhelyettese kiemelte: a digitalizáció után a következő korszak az „intelligensítés” lehet, és a WTO előrejelzése szerint a mesterséges intelligencia széles körű alkalmazása 2040-ig akár 18 százalékponttal gyorsíthatja a szolgáltatáskereskedelem növekedését.

2025. 09. 12.

(Wang Yuzhe – China Media Group)

(x)