A kínai BYD eladásai idén áprilisban először haladták meg a Tesláét az elektromos autók európai értékesítésében – tudósított a minap honlapján a The New York Times.

Az amerikai napilap egy piackutató cég legújabb, 28 európai országot érintő statisztikai adatai alapján készült felmérésre hivatkozva közölte, hogy a BYD áprilisban 7231, míg a Tesla 7165 elektromos járművet adott el az Európai Unióban.
„Mégha a különbség kevesebb is mint 100 darab, ez vízválasztóként értékelhető az európai autópiacon” – nyilatkozta Felipe Munoz, a piackutató elemzője.
A cikk szerint bár tavaly védővámokat vezetett be az EU a helyi gyártók védelmére, a kínai elektromos autók mégis olcsóbbak maradtak az uniós gyártású járműveknél, és az európai fogyasztók láthatóan nyitottak rájuk.
Az amerikai lap szerint a BYD áprilisban 170%-os növekedést ért el az elektromos autók teljes eladásában az előző évhez képest, messze meghaladva az EV-piac 17%-os átlagos növekedését. Ezzel szemben a Tesla, amely korábban az EU legnépszerűbb elektromos márkája volt, 49%-os visszaesést regisztrált az előző év áprilisához képest.
2025. 05. 25.
(Wang Yuzhe – China Media Group)
(x)