Egyéb Hírek

CMG-kommentár: Egyre népszerűbb az „okos” Made in China

Idén májusig 2,45 millió autót exportáltak Kínából, 27%-kal többet, mint az előző év hasonló időszakában – közölte a Kínai Személygépkocsi Szövetség (CPCA) június 11-én. A szövetség szerint az új energiás járművek exportja jelentős motorja lett a kínai külkereskedelemnek.

2024. április 25-én a kelet-kínai Jiangsu tartomány Lianyungang kikötőjéből 2020 BYD autót szállítottak Brazíliába.

Bár a világban fokozódnak a geopolitikai feszültségek, a kínai külkereskedelem továbbra is fenntartja növekedését, amiben fontos szerepet játszik Kína „három új terméke”, azaz az elektromos járművek, a lítium akkumulátorok és a napelemek.

A nemzetközi sajtónak – mint például a Reuters-nek – a véleménye szerint az USA és az EU korlátozásai ellenére Kína várakozáson felüli eredményeket ért el, ami azt mutatja, hogy figyelemreméltó eredményei vannak a kínai vállalatoknak a külföldi piacokon, és hogy igen rugalmas Kína gazdasága.

Idén májusig 6,1%-kal nőtt a kínai áruexport, amelynek több mint 60%-át a magas műszaki tartalommal és hozzáadott értékkel rendelkező gépészeti és elektromos termékek tették ki. A hajók, elektromos autók, háztartási gépek és integrált áramkörök exportja 100,1%-kal, 26,3%-kal, 17,8%-kal és 25,5%-kal nőtt. Egyre okosabb és zöldebb a „Made in China”.

Cui Dongshu, a CPCA főtitkára a CMG riporterének elmondta, hogy azért egyre népszerűbbek az okos kínai termékek, mert a kínai vállalatok versenyképessége a teljes ipari lánc és ellátási lánc rendszeréből született. Kína hatalmas piaca és gazdag emberi erőforrásai is óriási előnyök – hangsúlyozta Cui.

A kínai hatóságok által kiadott legújabb statisztikai adatok szerint a külkereskedelemmel foglalkozó vállalatok 81,6%-a úgy véli, hogy idén az első félévben az üzletük jobb vagy stabilabb lehet, ami a Kína gazdasági fejlődésébe vetett erős bizalmukat is mutatja.

(Wang Yuzhe – China Media Group)

2024. június 13.

(x)