Kína

Nyugatra haladni

A kínai közlekedési térkép olyan, mint egy rajz: a középső, keleti és északkeleti részére sokat firkantottak, de a nyugati része üres – mondta egyszer Hszi Csin-ping kínai államelnök. A jövőben a nyugati részt is „ki kell tölteni”, így lehet szebb a kínai közlekedési térkép – mondta Hszi.

A Kínai Kommunista Párt (KKP) 18. kongresszusától kezdődően, az elmúlt tíz évben a kínai közlekedés kitartóan terjeszkedett a nyugati részekre – ahol kevés az ember, „szigorú” a környezet, ott egy-egy csodát teremtettek – és egyidejűleg több tízmillió ember életét változtatta meg.

Ha a műholdas felvételt nézzük, a Yarlung Zangbo folyó mentén tizenhétnél is több vasútállomást építettek, amelyek átlagos tengerszint feletti magassága meghaladja a 3500 métert. Az állomások közötti vasútvonal – amely elhozta a tibetieknek a nagysebességű vonatok korszakát – tizenhatszor halad át a folyón.

A helyi gyerekek életükben először látnak igazi vonatot. Jiayangluozhu a tibeti Shannan városában elmondta, hogy aznap ő és barátai versenyeztek a vonattal, örültek és izgatottak voltak. „Vonattal mehetek Lhaszába!” – kiabálta a gyerek boldogan a riporternek.

Nagysebességű vasút a Csinhaj–Tibeti-fennsíkon! Ez hihetetlen, de az elmúlt tíz évben sikerült megvalósítani.

2022. augusztus 16.

(China Media Group)

(x)